Why Aren't We Making Better Use of Music in Advertising? 06/2020

Retrouvez ici les interviews de responsables synchro, les articles consacrés au rôle de la musique dans la publicité, etc

Aucune demande de musiques ou de vidéos ne sera prise en compte dans cette rubrique.

Modérateurs : fifoox, dingo

Avatar de l’utilisateur
shadow's lisa
Modération Powaaaa
Messages : 55388
Inscription : sam. 16 oct. 2004, 17:53
Contact :

Why Aren't We Making Better Use of Music in Advertising? 06/2020

Message par shadow's lisa » mer. 10 juin 2020, 11:36

Why Aren't We Making Better Use of Music in Advertising?

The history of the form, and where we go next



By Josh Rabinowitz of Brooklyn Music Experience on Jun 05 2020


Understandably, during this multi-month Covid era, nearly all of the music used in ads, marketing, interstitials, social and political messaging feels and even sounds the same: Solemn, bittersweet, uplifting, lots of minimal piano with repeated figures, or serious orchestral chords and colors. Very expected, and on the mark emotionally.

Universality, a collective swell, a commonality of feeling is the aim. But it's noticeably not working, as everything now seems the same.






:)
.
#BlackLivesMatter

Répondre

Qui est en ligne ?

Utilisateurs parcourant ce forum : Aucun utilisateur inscrit et 9 invités